Algemene absintdiscussie

Goth's en absinth(e)

penumbra (09/11/07 om 13:11:26):

als nieuwkomer ben ik nog steeds heel het forum aan het doorspitten en zoals nu kwam ik weer een paar post tegen waar ik wou op reageren...

zo las ik ergens deze quote :

[size=2]"Wat ik me dan voorzichtig afvraag is in welke mate die roomblanke gothicmeisjes zoiets nu toch nog weten te waarderen. Ik hoor daar niks over. Misschien vinden ze echte absinthe wel niet te zuipen en is het griezelkabinet van Boorsma veel beter aan ze besteed. Heb jij daar kijk op, Z.v.E? "[/size]

Ik beschouw me zelf ook als " gematigd" goth en ja ik moet spijtig genoeg ook vaststellen dat het gothic milieu niet gespaard blijft van de thujon mythe en dat je aan de bar steevast een brandend suikerklontje zal tegenkomen.

Ikzelf en enkele kennissen proberen hier wel verandering in te brengen maar het is echt vechten tegen de bierkaai of beter absinth kaai.

Als je dan al eens een deftige absinthe meebrengt om hen te laten proeven is de eerste vraag .;en hoeveel thujon zit erin ?  en is het echte originele tsjechische ?  ::)

De reden waarom ze absinth drinken is makkelijk te ontdekken .;films als bram stokers dracula en andere vampieren films helpen hier zeker bij.

Een klein deel van de al wat oudere goth's drinken absinthe deels ook wel door de cult waarde die aan het absinthe ritueel vasthangt maar het grootste deel is het een gevoel van melancholie naar de vervlogen tijden van de 18 de en 19de eeuw en de daarmee gepaard gaande romantiek en levensstijl. ( en omdat het ook verdomd lekker is )

dus om mijn verhaal af te ronden .

spijtig genoeg is er maar een klein deel van de goth's die een goede absinthe kunnen waarderen en die dan ook in de juiste context kunnen plaatsen  zijnde : gewoon een heerlijk drankje ( met een mythische achtergrond) dat je met vrienden of lekker alleen kan nuttigen. Relax, achterovergeleund in een stoel mijmerend over vervlogen tijden


En voor jullie denken  " met wat zitten we hier nu weer opgeschept op dit forum ? "
Ik ben een doodgewone "brave " jongen die zich toevallig wel kan vinden in de leefwereld die melancholie en historie weet te waarderen en daar ook voor uitkomt  ( zei het op een redelijk brave manier en niet van die geschilderde pandabeertjes met heksenjurken die je af en toe wel door de straat ziet lopen)

Er bestaan over goth's evenveel vooroordelen dan over absinthe dus op dat gebied zijn ze elkaar wel waard denk ik.

Ik ga hier geen hele uiteenzetting maken over wat goth zijn nou juist is want dat zal de meesten niet intresseren  maar als iemand vragen heeft , ik wil gerust proberen een antwoord te geven en zo ook weer wat misverstanden uit de wereld helpen... :)  

[font=Verdana]nog een kleine opmerking bij deze post [/font]: ik spreek hier enkel over het belgische gothic milieu, in andere landen staan ze misschien al wat verder of juist niet ...

 

Helfrich (09/11/07 om 13:59:07):

penumbra schreef:

maar het grootste deel is het een gevoel van melancholie naar de vervlogen tijden van de 18 de en 19de eeuw en de daarmee gepaard gaande romantiek en levensstijl.

Is het dan niet juist heel vreemd om Hill's in de fik te steken? Dat lijkt me toch weinig te maken te hebben met een verlangen naar vervlogen tijden, maar veeleer met een consumptieve en gratuite herinterpretatie daarvan.

 

penumbra (09/11/07 om 14:16:00):

is inderdaad vreemd  
het was misschien niet heel erg duidelijk in mijn post maar ik probeerde dus onderscheid te maken tussen de 2 verschillende groepen .. de ene groep die alles drinkt wat groen is en waar minstens 100mg/l   :o ;D thujon in zit ( meestal jongeren (16 - 20 )die het gewoon cool vinden om tot een bepaalde groep te horen ) en een andere veel kleinere groep die echt wel absinthe weet te appreciëren en die dus niet met vuur in de weer gaan en gewoon puur of met water drinken en die er dus ook lak hebben hoeveel thujon er in zit en gewoon gaan voor de smaak en het genieten.

 

radioflux (09/11/07 om 21:23:16):

penumbra schreef:

de ene groep die alles drinkt wat groen is en waar minstens 100mg/l   :o ;D thujon in zit ( meestal jongeren (16 - 20 )die het gewoon cool vinden om tot een bepaalde groep te horen ) en een andere veel kleinere groep die echt wel absinthe weet te appreciëren en die dus niet met vuur in de weer gaan en gewoon puur of met water drinken en die er dus ook lak hebben hoeveel thujon er in zit en gewoon gaan voor de smaak en het genieten.

De gothic subcultuur is natuurlijk een hele brede, en omvat ongetwijfeld net zoveel stromingen als er godsdiensten zijn in religieland (die elkaar misschien wel net zo fervent naar het leven staan), maar heb jij kijk op hoe groot die "kleinere" groep is? En heeft het misschien met leeftijd te maken? Komt waardering voor absint met de jaren?

Moeilijk te kwantificeren grootheden, inderdaad...

 

penumbra (09/11/07 om 22:10:30):

ja binnen  de gothic scene heb je nog vele subculturen. veelal gebaseerd op een bepaalde soort muziekstijl en die zijn talrijk aanwezig.; van harde metal tot electronische of industrial beats die voor de leek al snel veel weg hebben van gabber of hardcore.

elkaar naar het leven staan doen ze gelukkig niet vaak, het is een beetje leven en laten leven en iedereen accepteerd de ander z'n keuze's vandaar ook al die verschiillende kledingstijlen die je op een feest terug vind.. gothic metal fans staan gezellig naast pure cybers (van die mensen in zwart maar met neon accenten erin...)

maar ok we wijken af van de essentie...

naar mijn bescheiden mening is die kleinere groep idd ook al wat ouder.. ( 22 tot ...) en ik bezie hen meer als de echtere ( pff wat klinkt dat slecht ) goth's .

het merendeel van de goth's die je tegenwoordig ziet zijn tussen de 16 en 18 en zijn beinvloed door televisie en games en vinden het wel stoer zo van die zwarte kleding en fetish outfits .

Maar na een tijdje groeien de would be 'ers er wel uit en maar een klein percentage blijft echt in het wereldje hangen ( ik denk zo'n 4 op 10).
en dat zijn dan de mensen die de betere dingen des levens kunnen apprecieren.

Ik begrijp dit ook wel want hoe waren we zelf als we 16 waren , we wilden alles proberen en drankjes waar je van kon trippen leken ons ook wel erg stoer .

En ik denk zeker met een drankje als absinthe dat je die idd maar naar waarde kan beginnen schatten als je er wat ervaring mee hebt en als je er verschillende geproefd hebt.

In het kleine " antwerpse " gothic milieu  waar ik het over heb ken ik maar een persoon of 6 die echt absinthe naar waarde kunnen schatten en die ook weten wat het doet en meer belangrijk wat het niet doet.

 

Zenzero (09/11/07 om 22:26:08):

Voorheen was ik 'n echte die hard sXe uisge goth, maar absint heeft daar verandering in gebracht, thank goth for that!
...

 

penumbra (09/11/07 om 22:31:00):

ik weet niet of iemand van jullie al gehoord heeft van de bal du masque feesten die regelmatig gegeven worden in nl.

een zekere Medusa organiseert deze gemaskerede bals en ze promoot toch ook wel absinthe in NL. of ze dat op een goede manier doet laat ik in het midden maar van wat ik er van heb meegemaakt doet zij zeker niet mee aan de tujon hype en laat mensen op een leuke manier kennismaken met ons geliefde drankje (inculsief fonteinen en andere accesoires)

voor degenen die hier meer over willen weten een link naar haar myspace

http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=40937568

en eentje naar bal du masque

http://www.baldumasque.nl/


@ mod's : ik weet niet of ik die links hier mag posten maar het is zeker niet de bedoeling om reclame te maken of iets dergelijks  wou gewoon wat extra info geven

 

Helfrich (09/12/07 om 01:31:42):

Met Medusa heb ik een uitstekende verstandhouding. Ze is hier een aantal keer ter sprake gekomen, maar naar ik begrijp heeft ze geen behoefte om actief deel te nemen aan de absintfora (wat ik betreur). Wel hebben we een aantal dingen samen gedaan (spreek gerust uw verbeeldingskracht aan, beste lezer).

Medusa is een flamboyante dame. Haar domein is performance. Ondertussen heeft ze inhoudelijk veel te melden over de subcultuur, maar een absintdeskundige is ze zeker niet. Dat zal ze zelf niet weerspreken.

Op mijn beurt krijg ik de indruk dat absint binnen de subcultuur (inclusief de subsubculturen) vooral een cultdrank is. Regelmatig wordt die indruk versterkt door de lauwe of zelfs afwijzende reacties op de opvatting dat absint ook gedistilleerd van kwaliteit kan zijn en door het gegeven dat de betekenis van "absint" binnen de subcultuur vooral wordt bepaald door het ritueel flamberen van onzinproducten.

Ik ben geen goth, dat moge duidelijk zijn, maar ik sta ook niet afwijzend tegenover die subcultuur. Het is een sympathiek wereldje, maar veel begrijp ik er niet van en daarom stel ik af en toe vragen. Hoe kun je je bijvoorbeeld onderscheiden van de consumerende massa door commerciële hype-producten tot cultdrank te verheffen? Kom op, zeg.

Sinds ik me absint bezighoud, dwaal ik als een soort Candide door gebieden waarvan ik het bestaan nauwelijks kende: gothic, wicca, fantasy, hekserij... Maar wie je moet hebben om absint (een verbannen aperitief waarvan je niet gaat trippen) in Nederland op de kaart te zetten is me nog niet helemaal duidelijk.

Il faut cultiver notre jardin (zolang de schilder, die zich enkel bekommert om de gevel, er zijn steiger maar niet midden in plant).


 

Helfrich (09/12/07 om 01:45:43):

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gothic_(subcultuur)


Zelfs over de categorisering Goth bestaan veel misverstanden. Het is een term die veel gebruikt wordt door (vaak onwetende) buitenstaanders, meestal door op goedkope sensatie beluste televisiemakers. In realiteit zal men binnen de Gothic-scene hard moeten zoeken om iemand te vinden die zichzelf 'Goth' noemt. Zelfs een vluchtige, oppervlakkige zoektocht op Gothic-internetfora kan dat aantonen. Rijpere Goths hebben vaak enerzijds de neiging om sensationele activiteiten zoals bloed drinken spottend weg te lachen, maar scheppen er anderzijds een diabolisch genoegen in om dergelijke vooroordelen, die bij de buitenstaanders leven, vooral niet publiekelijk tegen te spreken. Interessant in deze is de thesis van Agnes Jasper (cultureel antropoloog) over de Nederlandse Gothic-scene, waarin zij concludeert dat Goths ontwijkende strategieën en sociale codes hebben ontwikkeld om hun wereld te beschermen. Zo zal geen enkele Goth van zichzelf beweren dat hij of zij Goth is, maar zal dat van een andere Goth zeer goed kunnen aangeven.

De conclusie is voor mij als buitenstaander onduidelijk en komt enigszins pomo over. Pomo ("ik meen te weten dat jij niet weet wat je denkt te weten") vind ik ouderwets en burgerlijk academisch. Ik kan dat niet goed uitleggen maar ik kan het voor mezelf van een ander zeer goed aangeven.

 

Helfrich (09/12/07 om 02:15:22):

http://www.agnesjasper.nl/

Modern culture's context of mass-production and commerce as it is experienced by gothic subculture, shall be mirrored to the worldview, social psychology and dark romanticism of a late 19th century group of darkly inclined people: the Decadents, the Bohemians, the Dandies. Subcultural expressions of being 'dead' and 'buried' reflect a way of coping with, or living in modern leisure times. Being, or playing 'dead' points to the practice of incorporating only things that are culturally denied and tabooed, and being 'buried', hidden, underground, implicates practicing a lifestyle away from a culture that has no aesthetic similarity. It is within the poetic realm, the world of aesthetics, that Gothic seems to find its 'truth', its home, its freedom. [b]It seems that this poetic realm is the solution to the subculture's problem with the economised world it is living in.[/b]


Daarom drinken we Tsjechische Ersatz die ons door de strot wordt geduwd door Britse marketeers? Playing dead. Playing. The poetic realm of Hollywood has no aesthetic similarity. It has its own truth, its home, its freedom, its game. Playing.

 

penumbra (09/12/07 om 19:00:14):

gho, wat heb ik hier nu toch weer tot leven gewekt...  ::)
het doet me al bijna denken aan die eindeloze discussies op de gothic fora waar ik vroeger op zat..   :P

Heb net nog even die studie doorbladerd en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt veel wijzer ben geworden en dat ik er ook niet echt mijn visie kan in terugvinden.
Het lijkt echt wel toegesprits op een sub sub cultuur uit de gothic wereld namelijk de nostalgic kant ervan..  ( mooie kostuums, bals,fin du siecle gevoel  en belle epoque,...)

En over die kant ga ik mij niet uitspreken simpelweg omdat ik daar zelf niet in zit.

ten 2 de is de scene in nederland ook anders dan in belgië dus dat scheelt ook al.

Mijn bescheiden mening is dat het begrip gothic zo moeilijk te omschrijven is omdat het te groots is , te verschillend,  iedereen ziet het wel iet of wat anders dus daar kan je moeilijk een vaste regel of een studie van maken.

heb hier nog een quote van schrijver van nog zo'n studie die zelf toegeeft dat het eigenlijk onbegonnen werk is  :D

I would like to make a quick point that Gothic is the same as goth, Gothdom, gothik etc. The only difference is noun or adjective use. Capitalization is often arbitrary. There is no general distinction between these terms. Any distinction made is often particular to a certain person or group who might use a different term to designate one of the different levels of involvement or divisions of gothics. For our purposes, we'll say these words are all intended to mean the same thing.

Gothic: Of or pertaining to a literary style of fiction prevalent in the late 18th and early 19th centuries which emphasized the grotesque, mysterious, and desolate: a gothic novel. This is the relevant definition in the dictionary. Think of Mary Shelley's Frankenstein and the works of Edgar Allen Poe.]

But what does gothic mean in regards to the group of people? Here's where it gets confusing. There are things that many Goths that are not gothic (Industrial or Classical music). There are things that are gothic that many Goths dislike (vampires, interest in death). There are things that some people think are gothic that are not gothic (bands like Marilyn Manson and Nine Inch Nails), and there are things thatdo not call themselves gothic even if they are considered gothic by most people (bands like Sisters of Mercy and Dead Can Dance). However, there's no Grand Gothic Judge to decree what is truly Goth and what is not, although there are plenty of people who claim to be it. It's an ambiguous label with many people using it that don't understand what it means. The people who do understand it often have many different definitions.


en dan de disclaimer van de schrijver waar ik me volledig bij aansluit :


I do not claim to represent the true, correct, objective or definitive answer about Gothic. It would be impossible to do so because of its ambiguity, the many differences of opinion and conflicting information, as well as the measure of individual interpretation and creation that is essential to Goth. Keep in mind that any generalizations made about Gothic are likely to never be entirely correct. There are many statements made here which should be prefaced by "Most Goths," "My observation leads me to believe," or "As a general tendency." Because I have omitted those qualifiers from the text, do not assume that any statement made is universally true.

Maar aangezien dit een absinthe forum is denk ik dat we beter niet te ver ingaan op deze levensstijl dus na deze post zal ik me bescheiden op de achtergrond houden in dit topic en deze discussies overlaten aan anderen ( liefst op een ander forum)

En het antwoord op de vraag waarom in deze subcultuur zo veel "onniet " wordt gedronken  moet ik schuldig blijven vrees ik maar een deel heeft het toch ook te maken met dat er in de meeste winkels (hier in belgië toch ) waar ze absinthe verkopen enkel die merken volgen.

Ik weet ook wel dat er wel goede winkels zijn en met wat zoekwerk vind je wel goede absinthe maar als 18 jarige stap je de eerste de beste winkel binnen die zo'n groene fles rioolwater heeft staan.  Degenen die toch proeven dat er meer moet zijn dan dat zullen wel op zoek gaan naar het echte spul en zo bijvoorbeeld hier op dit forum terecht komen. Lang leve internet ! ;)

 

radioflux (09/13/07 om 02:13:48):

Helfrich schreef:

It seems that this poetic realm is the solution to the subculture's problem with the economised world it is living in.


Daarom drinken we Tsjechische Ersatz die ons door de strot wordt geduwd door Britse marketeers?

En dit is dus precies waarom ik denk, zoals ik elders al eens aangegeven heb, dat absintgebruik binnen de gothic-cultuur meer te maken heeft met peer-pressure en afzetten tegen autoriteit dan een werkelijke binding met 'vervlogen tijden'. Penumbra's bijdragen nopen me om dat enigszins te nuanceren, de kwalificatie te beperken tot Goths binnen een zekere leeftijdscategorie, en vast te stellen dat na verloop van tijd, wanneer die peer-pressure etc. minder gewicht in de schaal legt, werkelijke esthetische overwegingen belangrijker worden, zodat er ruimte is voor waardering van fatsoenlijke absint.

penumbra schreef:

But what does gothic mean in regards to the group of people? Here's where it gets confusing. There are things that many Goths that are not gothic (Industrial or Classical music). There are things that are gothic that many Goths dislike (vampires, interest in death). There are things that some people think are gothic that are not gothic (bands like Marilyn Manson and Nine Inch Nails), and there are things thatdo not call themselves gothic even if they are considered gothic by most people (bands like Sisters of Mercy and Dead Can Dance). However, there's no Grand Gothic Judge to decree what is truly Goth and what is not, although there are plenty of people who claim to be it. It's an ambiguous label with many people using it that don't understand what it means. The people who do understand it often have many different definitions.

Dit is een typisch insider/outsider argument. De 'outsider' kijkt naar de groep en ziet een homogene verzameling weirdo's. De 'insider' bestrijdt dat en wijst op een bijna oneindige verscheidenheid aan substromingen, die allemaal van elkaar verschillen op een manier die voor de outsider volstrekt irrelevant is.

Hoe dit van belang is voor absintconsumptie in Nederland en Belgie is natuurlijk helemaal de vraag. Maar het blijft intrigeren.

 

penumbra (09/13/07 om 10:21:26):

En dit is dus precies waarom ik denk, zoals ik elders al eens aangegeven heb, dat absintgebruik binnen de gothic-cultuur meer te maken heeft met peer-pressure en afzetten tegen autoriteit dan een werkelijke binding met 'vervlogen tijden'. Penumbra's bijdragen nopen me om dat enigszins te nuanceren, de kwalificatie te beperken tot Goths binnen een zekere leeftijdscategorie, en vast te stellen dat na verloop van tijd, wanneer die peer-pressure etc. minder gewicht in de schaal legt, werkelijke esthetische overwegingen belangrijker worden, zodat er ruimte is voor waardering van fatsoenlijke absint.


ik vind dit persoonlijk een goede samenvatting van dit topic.  Waarom kan ik dat niet ?  Zo een bondige samenvatting maken die iedereen begrijpt  :-/   :D

thanx Radioflux

 

Zenzero (09/13/07 om 22:43:05):

Omdat alleen hij dat kan ;D (op zijn specifieke originele unieke en in eigen woorden samengevatte manier!)

Maar oefening baart kunst (voor sommigen)

 

Z.v.E (09/14/07 om 16:22:04):

:-/

 

Helfrich (09/16/07 om 22:18:23):

Ik vind dat gothic hier wel besproken kan worden, al is het een absintforum. Absint (of wat daarvoor door moet gaan) speelt een belangrijke rol in de gothic scene. Wie zich met absint bezighoudt komt min of meer vanzelf in aanraking met gothic. Dat roept vragen op, zoals blijkt. Inzicht in de subcultuur vind ik niet irrelevant.

Het louter posten van reacties als ":-/" juich ik niet toe. Flux formuleert een vrij heldere conclusie, zoals inderdaad alleen hij dat hier kan. Of het een geheel juiste conclusie is kan ik als buitenstaander moeilijk beoordelen. Voor mijn begrip zou het beter zijn als iemand die het er niet mee eens is zijn twijfels en kritiek formuleert, in plaats van alleen een emoticon te posten.

 

Zenzero (09/17/07 om 00:32:51):

Als de hele scène zich gaat realiseren wat echte absint inhoud en dientengevolge overstapt op
het nuttigen daarvan, kan dat, ondanks het feit dat dit niet echt als Gothic te beschouwen valt, als een positieve ontwikkeling worden beschouwd.

En zullen er wat handen uit de mouwen moeten.

Correct me if I'm wrong!

 

Helfrich (09/17/07 om 00:49:06):

Derde persoon enkelvoud, stam plus [b]t[/b]: "wat echte absint inhoud[b]t[/b]."

 

Zenzero (09/17/07 om 01:02:08):

Ik word[b]t[/b] 'n beetje ziek van dat gezeik, van jou, mijnheer de spellingcontroleur.

Maar ik vind[b]t[/b] (of hier juist weer niet?) 'n beetje ziek zijn af en toe wel weer leuk,dus...

Als ik niet zoveel van je zou houden, dan zou de kans wel eens kunnen bestaan, dat ik een enorme hekel aan je zou kunnen krijgen.

 

Zenzero (09/17/07 om 01:05:27):

Ware het niet dat ik het middels het verzoek mij te corrigeren als ik het fout had, over mezelf heb af geroepen! (Kut)

Kon de stelling uw goedkeuring overigens wel enigszins wegdragen?

 

Helfrich (09/17/07 om 01:25:05):

Inderdaad, ja, "correct me if I'm wrong" en dan toch lopen drammen als iemand het doet. Eerste persoon: ik word, ik vind. Bah.

En die gothics moeten zich natuurlijk keihard gaan verzetten tegen de consumerende massa door enkel nog echte absint te drinken.

 

Zenzero (09/17/07 om 01:30:01):

Juist ja dat was het topic.

 

Z.v.E (09/17/07 om 08:46:51):

Helfrich schreef:

Ik vind dat gothic hier wel besproken kan worden, al is het een absintforum. Absint (of wat daarvoor door moet gaan) speelt een belangrijke rol in de gothic scene. Wie zich met absint bezighoudt komt min of meer vanzelf in aanraking met gothic. Dat roept vragen op, zoals blijkt. Inzicht in de subcultuur vind ik niet irrelevant.

Het louter posten van reacties als ":-/" juich ik niet toe. Flux formuleert een vrij heldere conclusie, zoals inderdaad alleen hij dat hier kan. Of het een geheel juiste conclusie is kan ik als buitenstaander moeilijk beoordelen. Voor mijn begrip zou het beter zijn als iemand die het er niet mee eens is zijn twijfels en kritiek formuleert, in plaats van alleen een emoticon te posten.


Het was zeker niet als kritiek op deze discussie bedoelt maar meer als 'ik weet het niet' (ik kon zo geen betere vinden op dat moment...)

De rede dat Absinthe een deel van deze scene is gaan uitmaken is denk ik zeer sterk toe te wijzen aan invloeden van films (Bram Stoker's Dracula, From Hell), muziek (Nine inch Nails, Blood Axis), het mystieke, verbodene (tentijde dat het in omloop kwam in de scene) en vooral vergeten door het grote publiek. Het probleem is helaas dat men voornamelijk alleen het beeld over neemt: een groen drankje met suiker op een lepeltje die je moet aansteken = hallucinaties = groene feetjes. Ik heb jaren geleden nog wel eens verhitte discussie gehad op een Gothic Messageboard waarin vrijwel iedereen er effecten aan toebedeelde en Thujone gehalte bijzonder belangrijk vond ("Vroeger was het nog sterker!"). Blind voor tegenargumenten. Als je dan ook nog eens ziet wat men op dit moment schenkt op Leipzig tijdens een wel heel groot Gothic festival dan zakt de moed je volledig in de schoenen.

Het grote probleem is dat men nog te veel verkeerde informatie over Absinthe binnen krijgt. De verhalen over hallucineren zijn ontzettend hardnekkig.

Verder maakt de enorme diversiteit (en tegenstrijdigheden) de scene nog steeds interessant maar ook complex voor de buitenstaander (en soms ook voor de insider) om te begrijpen. Om er een stempel op te drukken.

;)

 

Helfrich (09/17/07 om 10:13:55):

Dank, Z.v.E.

 

Z.v.E (09/17/07 om 10:56:57):

Graag gedaan enkel is het meeste reeds gezegd waarbij men toch behoorlijk de spijker op de kop slaat.

 

anrepta (09/17/07 om 19:34:57):

Z.v.E schreef:


Het grote probleem is dat men nog te veel verkeerde informatie over Absinthe binnen krijgt. De verhalen over hallucineren zijn ontzettend hardnekkig.

Dit doet me denken aan iets wat ik laatst op het net tegenkwam:

http://www.richarddawkins.net/forum/viewtopic.php?f=1&t=23534&p=391180

Het is dus niet alleen zo dat de verhalen zeer hardnekkig zijn, de mythes zijn bovendien onmogelijk de wereld uit te helpen als ik dat artikel mag geloven.

 

Helfrich (09/17/07 om 22:48:38):

Interessant dat er nu eindelijk een neurowetenschap van de domheid op gang lijkt te komen.

Ik had een jaar of 15 geleden al eens geponeerd dat de kunstmatige intelligentie niet zo'n vruchtbaar werkterrein is, als het gaat om het nabootsen van menselijk denken, en dat er op het gebied van de kunstmatige stupiditeit veel meer eer te behalen valt. Maar goed, mijn academische loopbaan is in de kiem gesmoord en ik ben andere dingen gaan doen.  

 

Universal_King (10/09/07 om 16:19:48):

Merry Meet

Op Bal Du Masque en NoStalgia word aan zwarte magie gedaan door astrale magiers onder invloed van Medusa.
K ben naar de feesten geweest.

Maybe I'm imagining things..
Still I'm not the only one. And I see what I see.. Even though some people try'd to hold me.
This may come as a revelation..
..but I'd have to say it's utterly mad that they USE innocent people for their black magic and lie low.
Without those people agreeing. They don't know what’s really going on.
How does it feel when it's done?
Do you feel better, do you feel ..unfortunately worse?
I've seen this before..
I only saw people getting their selves in deeper sorrow.. They became depressed.
Dead dreams started to rot inside because they gave up so many other things they could do.
This is going nowhere.. these specific things I saw isn't creating things.. it’s destruction.
What some of them were doing with their energy without their voice to agree.
It's almost like Mass brainwash..
.. There were several innocent people asking around about it so probably it's not a secret anymore.
I even have been threatened. Threats of murder and death. . I've had Demonical symbols in my head every day.. it caused paranoia, I've even lost my home because of it. Do you want to know why? To shut me up. ..It caused paranoia. Is that fair? Is that decent? NO.
It's not. I think it's sad. I just want to live my life in peace. I warn all of them magic people..
all the things you do as a magician
come's SEVEN times back.
In this case SEVEN times worse.
Doesn’t matter by who or how.. but it’s going to happen either way. You despotic people...
My advise is to find something else where you will be APPRECIATED for.
There a two types of idiots: people who get influenced by threats and won't do certain things because of them... And people who think that they, because of they have threatened, really are going to do something.
The threats of a king though are those of a lion...
If you ignore them thy shallt put your own life in danger.
The more you take, the more you lose.
The more you give, the more you get.        

With all the love of the world

Blessed Be

           gr.  Royal Sylfide

 

Z.v.E (10/09/07 om 16:28:58):

Universal_King schreef:

Merry Meet

Op Bal Du Masque en NoStalgia word aan zwarte magie gedaan door astrale magiers onder invloed van Medusa.


Dat klinkt best gezellig!

 

Universal_King (10/09/07 om 16:38:05):

Er word trouwens blauwe absinthe geschonken dus zonder de mogelijk hallucinaties die bij de groene varriant aanwezigzijn.
oJa en t is duur.. ietS van 5 euro per 1 glaasje met wat absinthe dr in.
Gr. Sylfide-Fairy

 

Helfrich (10/09/07 om 16:43:51):

Universal_King schreef:

It's almost like Mass brainwash..

Jaja, vandaar het flamberen van surrogaatabsint.

I even have been threatened. Threats of murder and death

U beweert dat u door Medusa et al. met de dood bent bedreigd? Dat is nogal een zware aantijging.

 

Universal_King (10/09/07 om 16:45:52):

Nee niet door Medusa, door iemand op dat bal, een zwarte magier daar die wilde dat ik hier mijn mond over hield. Niet veel mensen weten namelijk dat daar aan zwarte magie word gedaan en dat willen ze zo houden.

 

Helfrich (10/09/07 om 16:51:48):

Dus u dacht van: kom, laat ik dat eens gaan rondbazuinen op een absintforum?

 

Universal_King (10/09/07 om 16:51:50):

Maar de hosts waar Medusa voor zorgt om op het bal aanwezig te zijn, zijn duidelijk onder invloed van iets magisch.. iK denk aan of een bezwering, voodoo of simpelweg Medusa zelf ;)
Ze worden als het ware als poppen bespeeld evenals de mensen die naar het feest komen.
Ooit naar Nostalgia/Bal Du Masque geweest?
Tijdens het dansen word er een bepaalde energie opgewekt waar mee gewerkt kan worden om poorten te openen etc. En ook als heks zijnde vind ik dat ze nogal fout bezig zijn.

 

Helfrich (10/09/07 om 16:53:06):

Universal_King schreef:

Er word trouwens blauwe absinthe geschonken dus zonder de mogelijk hallucinaties die bij de groene varriant aanwezigzijn.

Wat u zegt. Die groene, dat is de echte shit.

 

Universal_King (10/09/07 om 16:55:17):

Jazeker. Ze hebben mijn bericht uit hun gastenboek verwijdert op de sites.. Wat moet ik dan doen? Mijn verhaal in de krant zetten? xD Dat gelooft toch geen mens o_0
K kan niet wachten tot de tijd verandet is want al die moderne bekrompenheid tegenwoordig.
In de oude tijd waren dingen als heksen en magie heel normaal. b.v: Lokale druides en wijze oude vrouwen die mensen genazen met hun kruidenkennis.  Maar dat gaat dan wel eeuwen terug.

 

Helfrich (10/09/07 om 16:58:31):

Universal_King schreef:

simpelweg Medusa zelf ;)

Daar zou zelfs ik me wat bij voor kunnen stellen.


Ooit naar Nostalgia/Bal Du Masque geweest

Nog niet, nee. Ik word wel iedere keer uitgenodigd, maar ik ben steeds te druk, te moe of te ascetisch voor een dergelijk evenement. Ik begrijp dat ik wel wat spannends gemist heb.

 

Helfrich (10/09/07 om 17:03:52):

Universal_King schreef:

al die bekrompenheid tegenwoordig.

Wat u zegt, wat u zegt.
In de oude tijd waren dingen als heksen en magie heel normaal.

Nou, ik heb toch ook wel verhalen gehoord dat de samenleving in vervlogen tijden niet al te happy was met die heksen. Maar goed, in die tijden zouden ze niet onder de indruk zijn geweest van het affakkelen van een glaasje blauwe absint.

 

Universal_King (10/09/07 om 17:05:18):

Spannend..??? K heb een hele rotte tijd gehad door dat zwarte gedoe. Het feest was wél geweldig aangezien ik het toen inmiddels uit mijn hoofd heb gezet.
ik ben ook niet de enige die geconstateerd heeft wat er gebeurt op die feesten. Doch zijn dergelijke dingen niet met het menselijk oog zichtbaar omdat magiers werken met energie. Dus zo spannend zal het voor iedereen niet zijn. Maar bent u bekent met magie/hekserij??

 

Universal_King (10/09/07 om 17:37:11):

Het valt wel op dat de hosts zich behoorlijk zombie-achtig gedragen dus toch zijn er zeker wel verdachte dingen daar. xD

harm none, do as ye will

 

Helfrich (10/09/07 om 20:33:41):

Medusa beschikt over eigenschappen die ik niet kan waarnemen? Fuck!

 

radioflux (10/09/07 om 22:04:06):

Universal_King schreef:

don't harm none

"Don't harm none?"
Als u er op staat.

Bij dit soort ongein is maar één zinnige reactie mogelijk:

[b]Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn. Cthulhu waits!

Ever the praises of Great Cthulhu, of Tsathoggua, and of Him Who is not to be Named. Ever Their praises, and abundance to the Black Goat of the Woods. Iä! Shub-Niggurath! The Goat with a Thousand Young![/b]

 

Helfrich (10/09/07 om 23:19:22):

Universal_King schreef:

als heks zijnde vind ik dat ze nogal fout bezig zijn.

Het is trouwens "als heks" of "heks zijnde". "Als heks zijnde" is kantoorlullentaal en fout Nederlands.

 

Zenzero (10/09/07 om 23:51:54):

En dat zijn de enige fouten die jij aantreft in al die bijdrages?

Wat ben je mild, word je oud, dyslectisch, of ben je ziekjes?

 

Helfrich (10/09/07 om 23:58:54):

Nee, dat was de enige fout die ik relevant vond. Het corrigeren van vervoegingsfouten is sowieso onbegonnen werk hier. Zelfs Sixela doet er niets meer aan. En wie ben ik dan?

 

Zenzero (10/10/07 om 00:02:34):

Dus ken ik v'taan gwoon ff zo snl ff 'n berigje pltsn
zndr gezeik dat r grûhmatikaal nix v klop ofzow dan?

 

Helfrich (10/10/07 om 00:06:32):

Ja hoor, ik kan 't lezen. Ik zie niet direct een probleem.

 

Zenzero (10/10/07 om 00:32:23):

wa fein

 

penumbra (10/10/07 om 12:05:17):

pff na het lezen van de posts universal king heb ik spijt dat ik dit topic begonnen ben...  niet echt "to-the-point" dacht ik zo en ook al niet erg intressant op een absinthe forum....

 

Z.v.E (10/10/07 om 12:14:26):

Ik heb ook het idee dat iemand de afslag bij Kaatsheuvel gemist heeft...

 

Zenzero (10/10/07 om 13:13:23):

'n Gothicpark bij Kaatsheuvel ??

 

Universal_King (10/10/07 om 14:59:34):

oK. Hierbij zal ik wat verklaren..



iK zie eruit als Gothic al vind ik zelf dat ik niet in een hokje ben te plaatsen
(ik kleed me in Gothic stijl), ik drink absint en ben net 18 geworden: 6 Okt.(vandaar misschien die fouten, maar t is nog te lezen toch ;)) is dit niet to the point genoeg?  ::)

B.T.W
iK ben NEO-paganist maar heb ook eens een korte tijd aan zwarte magie gedaan en beetje satanisme, dat heb ik nu keihard teruggehad en kan me dus meer inleven in de slachtoffers ervan, ook dáárom ben ik ermee gestopt. Sinds ik gestopt ben gaat alles alleen maar beter. Heb een veel beter gevoel omdat ik WEET dat ik nu goede dingen doe. En daar waar ik voor gewaardeerd wordt. Geen negatieve opmerkingen meer maar juist positieve.

Helfrich, ben jij Satanist??
toch niet wéér hé  :D

K vind t zo grappig om dat soort mensen en hun handelen uitgebreid te bestuderen ;D
Het leid werkelijk nergens toe.
De universele regel is namelijk dat alles wat je doet 3 keer zo hard op je terugkomt, als magiër word dat 7 keer zo hard.
Dus alles wat je geeft krijg je in 3-voud/7-voud terug en voor alles wat je neemt worden en des te meer dingen van je ontnomen. Al gaat er soms wat tijd overheen.. Het gebeurt. Als je je heel slecht gedraagt hier op aarde moet je maar BLIJVEN reïncarneren. Of nog erger, je reïncarneert in een cavia of onwetend nietig wezen óf je kan niet naar het licht en dwaalt voor eeuwig rond op aarde in een eindeloze nachtmerrie. En het kan nóg erger..
Deze aarde word zelfs gedomineerd door onwetende, snel jaloerse, gewetenloze machtverslaafde demonen en hun eveneens onwetende, machtsverslaafde (etc.) leider alsof dat niet erg genoeg is. Geen wonder dat er zoveel vreselijke dingen gebeuren op aarde. Maar er komt verandering in. DE tijd is bijna aangebroken.
En dan lopen er van die mensen rond op de aarde die de appocolypse willen versnellen.. (zoals die mensen van Bal Du Masque) Nou 1: dat heeft geen zin aangezien de hoogste bron van licht en wijsheid dat niet toelaat en 2: raad eens hoe zij eindigen..

Crime doesn't pay

We are ONE

Mark My Words

Make love, NOT war

Judgement day is coming

 

Helfrich (10/10/07 om 15:33:46):

Ik vroeg me inderdaad al een tijdje af waarom er zoveel vreselijke dingen gebeuren op aarde. Goed dat ik nu weet hoe het zit. Dank voor je uitleg. Ook goed om te horen dat de eindtijd bijna daar is. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat gedonder.

En nee, ik ben geen satanist. Ik heb wel een betrekking met Satan, maar die is puur zakelijk en mag eigenlijk geen naam hebben.

 

Universal_King (10/10/07 om 15:41:22):

Wat mag geen naam hebben en waarom niet?
Om angst op te wekken?  ;D
Wie zie jij als satan dan?
Cernunnos? Lugh?? of dat watermonster.. ben even z'n naam kwijt... Leviathan?

Live and let live.




 

Helfrich (10/10/07 om 15:46:30):

U vraagt nu naar gegevens uit mijn klantenbestand. Die kan ik u helaas niet verstrekken.

 

Universal_King (10/10/07 om 16:02:39):

Als het Lugh of Brennus is ("de god van de kelten") dan ken ik hem ook  :)

 

Universal_King (10/10/07 om 16:03:53):

Hij heeft een slang van Medusa

 

radioflux (10/10/07 om 16:49:31):

Zenzero schreef:

Dus ken ik v'taan gwoon ff zo snl ff 'n berigje pltsn
zndr gezeik dat r grûhmatikaal nix v klop ofzow dan?

Ik kan het lezen.
De vraag is of ik de moeite wil doen.

 

radioflux (10/10/07 om 16:53:23):

Universal_King schreef:

ik drink absint

Ah, nu komt de Leviathan uit de mouw!
Wat voor absint?

 

Zenzero (10/10/07 om 16:57:06):

radioflux schreef:


Ik kan het lezen.
De vraag is of ik de moeite wil doen.


Niet de moeite waard. Maar ik zie dat je dat wel gedaan hebt, jammer!

 

Helfrich (10/10/07 om 16:59:13):

Zeg dan niks.

 

Universal_King (10/10/07 om 17:01:56):

HAHA  ;D
T is niet zo vaak hoor, dat k t spul drink  :P
K heb wel eens een fles gekocht. (groen)
Kreeg soort van "hallucinaties":
K dacht dat ik de god van de Kelten was  ;D
Kan me niet meer herrineren wat er op de fles stond, behalve dat het Absint was met een hoog alcoholpercentage.


Tegenwoordig heeft Ayahuasca ook mijn interesse :)

 

Zenzero (10/10/07 om 17:13:46):

Helfrich schreef:

Zeg dan niks.

Oké

 

Bop (10/10/07 om 17:29:16):

Universal_King schreef:

HAHA  ;D
T is niet zo vaak hoor, dat k t spul drink  :P
K heb wel eens een fles gekocht. (groen)
Kreeg soort van "hallucinaties":
K dacht dat ik de god van de Kelten was  ;D
Kan me niet meer herrineren wat er op de fles stond, behalve dat het Absint was met een hoog alcoholpercentage.


Deze misschien?
www.embalmers.com/images/Scoff%2011.eps.jpg

 

Universal_King (10/10/07 om 17:31:27):

Nope. K heb m in Haarlem gekocht. Toen was k nog onder de 18 maar kreeg de fles wel mee !   :D

 

Zenzero (10/10/07 om 17:37:58):

Bop schreef:



Deze misschien?
www.embalmers.com/images/Scoff%2011.eps.jpg


Goeie!

 

radioflux (10/10/07 om 21:37:43):

Universal_King schreef:

Nope. K heb m in Haarlem gekocht. Toen was k nog onder de 18 maar kreeg de fles wel mee !   :D

Deze kun je in Haarlem krijgen:

http://static.flickr.com/122/307131066_9831dcf2ee.jpg

Ook als je onder de achttien bent!

 

Zenzero (10/10/07 om 22:42:01):

Hé dat was mijn eerste ervaring met abschnitz, iets te anijzig, of eucalypt(a)isch achtig, vond ik persoonlijk, en het brande pas na toevoeging van spiritus, wat de smaak overigens ook niet écht ten goede kwam. Zonde van de suiker dacht ik later (als ik poep ruikt 't nog altijd fris, na pak 'm beet twee jaar)

 

Zenzero (10/10/07 om 22:47:41):

Hebben we hier 'n opvolger? Zodat ik m'n positietitel kan overdragen!

 

Zenzero (10/10/07 om 22:57:59):

Laat trouwens maar zitten, met dat gefuck ook.
Alsof ik ooit serieus genomen wordt hier.

 

penumbra (10/10/07 om 22:58:52):

 iK zie eruit als Gothic al vind ik zelf dat ik niet in een hokje ben te plaatsen
(ik kleed me in Gothic stijl), ik drink absint en ben net 18 geworden: 6 Okt.(vandaar misschien die fouten, maar t is nog te lezen toch ) is dit niet to the point genoeg?  


euh...  ???  to the point genoeg ???

heel mooie uitleg allemaal over satanisme enzo maar wat heeft dat te maken met dit topic dat gaat over absinth en absinthe gebruik bij goth's.

(ik heb niks tegen satanisme hoor , leven en laten leven denk ik maar. Maar breng dat nou niet nog eens in verband met goth zijn en zo alsjeblief..  dit heeft totaal niks met elkaar te maken en zo breng je nog maar meer brandhout aan om dit misvestand aan te wakkeren.)

Ik ben hier ook nog steeds maar neofiet maar ik denk toch wel al begrepen te hebben dat ze hier op zoek zijn naar discussies over degelijke absinthe en het degusteren ervan en niet naar het zoveelste verhaal over groen spul dat hallucinaties  ::)geeft of je persoonlijke ervaringen hiermee


 

Zenzero (10/10/07 om 23:04:56):

Forum admin, forum admin, er moet a.s.a.p. 'n subforum bij, voor onderwerpen die helemaal niets met absint en de degustatie ervan te maken hebben.
Ik wil ook nog wat shit kwijt (fris geurende, dat wel)

 

Forum Admin (10/10/07 om 23:17:47):

In ons café mag u naar hartenlust op de bar schijten, maar als de duurbetaalde schoonmaakploeg het niet meer aankan, dan knuppelen we u eruit.

 

Zenzero (10/10/07 om 23:23:31):

*huuunnnnnngh* hé kan ie ff? Ik zit net te schijten

 

Helfrich (10/10/07 om 23:28:28):

Die rooie begint knap baldadig te worden. Volgens mij is ie bezopen.

 

Zenzero (10/10/07 om 23:35:45):

Jij bent hier rood, ik ben rechts, en knuppelen doe je maar lekker thuis in je nest.

 

Helfrich (10/10/07 om 23:43:16):

Jij bent rechts? Bestaat dat nog?

 

Zenzero (10/10/07 om 23:45:58):

Jawel, links bestaat toch ook nog steeds, althans...

 

Zenzero (10/10/07 om 23:58:04):

Helfrich schreef:

Die rooie begint knap baldadig te worden. Volgens mij is ie bezopen.


Joh, ik hoef niet bezopen te zijn om gedronken te hebben, écht niet

 

Helfrich (10/11/07 om 00:04:39):

Volgens mij is zoiets ook het geval met die absinthallucinaties. Die lui zijn gewoon gek. Alcohol ontremt en de gekte heeft vrij spel. Maar in essentie hebben ze geen druppel absint nodig voor hun openbarende visioenen. Drinken ze het wel, dan is het van je post hoc ergo propter hoc. Maar gek. Gek, zeg ik je!

 

Universal_King (10/11/07 om 19:26:35):

penumbra schreef:



euh...  ???  to the point genoeg ???

heel mooie uitleg allemaal over satanisme enzo maar wat heeft dat te maken met dit topic dat gaat over absinth en absinthe gebruik bij goth's.

(ik heb niks tegen satanisme hoor , leven en laten leven denk ik maar. Maar breng dat nou niet nog eens in verband met goth zijn en zo alsjeblief..  dit heeft totaal niks met elkaar te maken en zo breng je nog maar meer brandhout aan om dit misvestand aan te wakkeren.)

Ik ben hier ook nog steeds maar neofiet maar ik denk toch wel al begrepen te hebben dat ze hier op zoek zijn naar discussies over degelijke absinthe en het degusteren ervan en niet naar het zoveelste verhaal over groen spul dat hallucinaties  ::)geeft of je persoonlijke ervaringen hiermee





Ja, "het punt" is toch *Gothics en absint*?!
Nou.. dus zeg ik: "ik ben gothic en ik drink absinth" dus daarom ben ik wel degelijk met het onderwerp bezig.

"Leven en laten leven" idd.
Als u toch zelf weer het satanisme oprakelt..
Het valt mij trouwens wel op dat satanisten (voorzover ik weet/heb gezien) altijd Gothic kleding dragen. Zelfs beroemdheden zoals Marilyn Manson (antichrist).  Maar natuurlijk zijn er ook Gothic mensjes onder ons die géén satanist zijn of iets dergelijks maar die b.v dan weer de kleding mooi vinden of zich af willen zetten tegen de Mainstream enz.

Als ze hier niet op zoek zijn naar dit soort verhalen mogen de beheerders dat zelf wel komen vertellen.

En ieder reageert anders op Absint, dus is t opzich wel boeiend om dan verschillende dingen te horen van Gothics die absint drinken (dat heeft te maken met het onderwerp). De gekke ervaringen zijn het leukst.  :P

:D



 

Helfrich (10/11/07 om 23:23:28):

Universal_King schreef:


*Gothics en absint*?!
"ik ben gothic en ik drink absinth"

Ehm, ja. Dat is het punt.

Het valt mij trouwens wel op dat satanisten (voorzover ik weet/heb gezien) altijd Gothic kleding dragen.

Had ik al gezegd dat ik geen satanist ben?

Als ze hier niet op zoek zijn naar dit soort verhalen mogen de beheerders dat zelf wel komen vertellen.

De beheerders zijn geïnteresseerd in allerlei verhalen. Ik ben het wel met Penumbra eens dat allerlei klets over hekserij en satanisme weinig te maken hebben met absint. Zoals ik eerder zei vind ik dat niet erg (zolang het maar niet de spuigaten uitloopt). Die verhalen zeggen wel iets over de belevingswereld van sommigen die ook iets met absint menen te hebben. Daar mag ruimte voor zijn.
dus is t opzich wel boeiend om dan verschillende dingen te horen van Gothics die absint drinken (dat heeft te maken met het onderwerp).

Exact, maar over absint heb ik je nog niet veel gehoord. Wel over satanisme en de doodsdreiging die uitgaat van de feestjes van Medusa. Ik wil dat niet verbieden, maar als alcoholicus richt ik me bij voorkeur op andere aandachtsgebieden.

En voor de driftaanvallen van die rooie moet ook ruimte zijn, want hij spartelt zo leuk aan de haak.

 

Zenzero (10/12/07 om 00:34:58):

Helfrich schreef:


En voor de driftaanvallen van die rooie moet ook ruimte zijn, want hij spartelt zo leuk aan de haak.

Val toch hartstikke dood man! mij 'n beetje lopen te fukken...

Ik maakte 'n grapje, al de hele tijd. Tsssk. (vanaf 27.12 '06 om precies te zijn) je denkt toch niet echt dat ik van absint houdt hè?

 

Helfrich (10/12/07 om 00:37:11):

Die troep is niet te zuipen. Dat weet een kind.

 

Zenzero (10/12/07 om 00:40:00):

Blij dat ik nooit volwassen zal worden, éécht

 

Helfrich (10/12/07 om 00:48:36):

Inderdaad. Wij eeuwig jeugdigen zullen drinken en heersen. Die volwassen types zullen in het zweet huns aanschijns opgaan in de grauwige vergetelheid -- net als die heksen.

 

Zenzero (10/12/07 om 00:49:39):

Ik kan het me nog goed herinneren, ooit lang geleden, dat we nog bij de Mac. gingen lunchen, en met sloten Coke de QP's en FF's wegspoelden.

Tja dat waren nog 's tijden makker.

 

Zenzero (10/12/07 om 00:50:37):

Giddy up goooooo'w

 

Zenzero (10/12/07 om 00:55:02):

Zenzero schreef:

Blij dat ik nooit volwassen zal worden, éécht


Wel kut als je de hele tijd al weet dat dit het begin van een lang einde is, en dat allemaal als kind zijnde koud op je dak krijgt. Snif

 

radioflux (10/12/07 om 01:19:27):

Universal_King schreef:


Het valt mij trouwens wel op dat satanisten (voorzover ik weet/heb gezien) altijd Gothic kleding dragen.

Ik denk dat het een iets rakere typering zou zijn te stellen dat sommige Gothics vooral kleding dragen waarvan zij denken dat het satanistische is. Vergeet niet dat satanisme veel verder terug gaat dan de gothic subcultuur: zelfs die bekende Amerikaanse exponent ervan, the Church of Satan van Anton LaVey, is ontstaan in de jaren zestig van de twintigste eeuw, terwijl de gothics vooral een post-punk beweging uit de vroege jaren tachtig zijn.

 

Z.v.E (10/12/07 om 08:09:47):

Jammer dat ie geen Absinthe fles vast heeft anders zou dit affiche behoorlijk niet on topic zijn... ;D


 

Zenzero (10/13/07 om 00:12:42):

Helfrich schreef:

...Maar in essentie hebben ze geen druppel absint nodig voor hun openbarende visioenen. Drinken ze het wel, dan is het van je [color=Green]post hoc ergo propter hoc[/color]. Maar gek. Gek, zeg ik je!

A fortiori. Cum hoc ergo propter hoc, 't is maar 'n detail , knettergek.



 

F@TM@N (10/13/07 om 11:44:33):

Ik zie geen verschil tussen de 2 foto`s

 

anrepta (10/13/07 om 19:41:15):

F@TM@N schreef:

Ik zie geen verschil tussen de 2 foto`s

Je hebt volkomen gelijk, er is inderdaad geen verschil. Ik zou nochthans gezworen hebben dat dat er daarstraks wel was.

 

Helfrich (10/13/07 om 19:49:17):

Die rooie loopt weer te fukken.

 

Zenzero (10/13/07 om 22:30:40):

hoezoo! Dat nou weer?

 

Zenzero (10/13/07 om 22:32:41):

Heb ik 't weer gedaan?! F@TM@N heeft gewoon gelijk.

 

Zenzero (10/13/07 om 22:34:14):

fyi, x it overigens voor mijn pc, en dat doe je niet lopend...

 

Helfrich (10/13/07 om 22:41:12):

Echt waar? Ik banjer altijd rond. Trekkend aan een peuk. Glas in de hand. Enkele maten dirigerend. En hang dan voorover en tik wat in. Maar die dikke heeft wel gelijk, ja. Ik zie geen verschil.

 

Zenzero (10/13/07 om 22:53:54):

Wie is er hier dik, ah fuck ja, wacht even...

 

Zenzero (10/13/07 om 23:02:33):

Ik denk dat ik het probleem heb ontdekt. bekijk de afbeelding nu nog eens maar dan aandachtiger.

 

F@TM@N (10/13/07 om 23:12:40):

Ik denk dat ik het probleem heb ontdekt. bekijk de afbeelding nu nog eens maar dan aandachtiger.


Ik zie nog steeds geen verschil...!!!!

Je loopt te fucken ... Senseo

 

Zenzero (10/13/07 om 23:58:35):

Iemand nog iets leuks meegemaakt vandaag??

 

Helfrich (10/14/07 om 00:03:08):

Nee, een en al narigheid aan deze kant.

 

Zenzero (10/14/07 om 00:09:01):

Je moet ook niet te veelvuldig op dat amerikaanse forum rondhangen, niet altijd even gezellig. Kijk ik kan het goed hebben, maar sommigen... Tja

 

Z.v.E (10/14/07 om 21:54:16):

Goed werk Zenzero!  :o

 

Helfrich (10/14/07 om 22:01:30):

Inderdaad. Die rooie is goed hoor. Vergis je niet.

 

Universal_King (10/14/07 om 22:12:35):

:P Dr was net de kakkershow Evita op tv  :P

BoredStiffBoredShitlessBoredToTearsBoredToDeath

oKee ik geef t op  ;D

 

Helfrich (10/14/07 om 22:17:40):

Volkomen van de pot gerukt.

 

Universal_King (10/14/07 om 22:19:44):

De fles verandert gwoon de hele de tijd als je er lang genoeg naar kijkt..
Hij is gwoon zat en zit zich kapot te lachen daar  ;D
Dat groentje op die afbeelding dan hé
o_O

Vreemd

 

Zenzero (10/14/07 om 22:33:26):

Gewoonweg, hartverwarmend, en dat slechts na één keer smeken! Ik ga dit niet vergeten :'( (van ontroering)

 

Zenzero (10/14/07 om 22:36:52):

Universal_King schreef:

:P Dr was net de kakkershow Evita op tv  :P


oh ja joh, ik zit net op 'n ander forum, genaamd "The Louched Lounge" da's wel bijzonder
leuk!

 

Zenzero (10/14/07 om 22:37:40):

Of is dat gemeen?

 

Helfrich (10/14/07 om 22:38:57):

Universal_King schreef:

De fles verandert gwoon de hele de tijd als je er lang genoeg naar kijkt..

Ik heb dat soms met m´n piemel, maar wat hebben die kakkers ermee te maken?

 

Universal_King (10/14/07 om 22:41:34):

HUH wat? praten jullie poep?

 

Zenzero (10/14/07 om 22:41:35):

kak, piemels?? anale seks!!

't niveau 't niveau.

 

Helfrich (10/14/07 om 22:44:10):

Zenzero schreef:


ik zit net op 'n ander forum, genaamd "The Louched Lounge" da's wel bijzonder
leuk!

Inderdaad, King. Dat is misschien ook wel iets voor jou. Je kunt er terecht met al je vragen over hekserij, satanisme en Medusa: www.louchedlounge.com

 

Universal_King (10/14/07 om 22:44:21):

Hoor wie t zegt  :D

Zenzero: "huuunnnnnngh* hé kan ie ff? Ik zit net te schijten "

 

Zenzero (10/14/07 om 22:46:49):

Admin vraag 'ns naar 'n geldig id

 

Universal_King (10/14/07 om 22:47:01):

Helfrich schreef:


Inderdaad, King. Dat is misschien ook wel iets voor jou. Je kunt er terecht met al je vragen over hekserij, satanisme en Medusa: www.louchedlounge.com


Maar op welk forum daar? Er zijn er zovéél  
o_0

 

Helfrich (10/14/07 om 22:47:25):

Ja, eh. Af en toe moet die rooie even schijten. Dat kan toch?

 

Zenzero (10/14/07 om 22:48:01):

Helfrich schreef:


Inderdaad, King. Dat is misschien ook wel iets voor jou. Je kunt er terecht met al je vragen over hekserij, satanisme en Medusa: www.louchedlounge.com


Nee. (puntje vergeten) Jij bent héél goed bezig....

 

Helfrich (10/14/07 om 22:48:56):

Forum "the public eye" moet je geloof ik eerst hebben. Of "the ladies room" natuurlijk.

 

Universal_King (10/14/07 om 22:49:27):

Wie is goed bezig?

 

Universal_King (10/14/07 om 22:50:13):

T is geen nederlandse website.. Vraag me af of t dan wel nut heeft
BDM is in Nederland...
K ga liever naar Medusa's myspace, maar ze beantwoord niks. Wie zwijgt geeft toe.
K heb gwoon GELIJK maar niemand wil luisteren!!
SantanVerdomme!

 

Zenzero (10/14/07 om 22:52:17):

Opletten jongen, opletten! want het tempo en niveau ligt tamelijk hoog hier.
En...

Handen binnenboord.

 

Helfrich (10/14/07 om 22:52:28):

Maar wie is hier nu verdomme goed bezig?

 

Zenzero (10/14/07 om 22:53:27):

The lounge kan ook verrijkend werken

 

Universal_King (10/14/07 om 22:54:45):

Waarom maken ze HIER geen "bullshit"-subforum aan ::)

 

Universal_King (10/14/07 om 22:56:55):

'T is stil... aan de overkant...   ;D

 

Universal_King (10/24/07 om 22:07:47):

http://www.youtube.com/v/D4SO_tWe4R8

Youtube video over Absinth

 

Helfrich (10/24/07 om 22:29:30):

Ja, die clip is hier ooit aan de orde geweest. Het is vooral erg sterk dat er een masturbeerviool in zit.

 

Universal_King (10/24/07 om 22:30:56):

:D Whahaha een WAT ?   :D

 

Helfrich (10/24/07 om 22:49:48):

Een masturbeerviool.

 

Zenzero (10/24/07 om 23:08:59):

Nu is het nog enkel wachten op de NiNsinthe in navolging van de Mansinthe.

 

Universal_King (10/25/07 om 21:03:32):

:D WooooW Rooie, dat hebje goed bedacht!  

 

Helfrich (10/25/07 om 21:12:46):

Hij is goed he, die rooie?
Wel jammer dat er geen masturbeerviool in zit.

 

Universal_King (10/25/07 om 21:14:58):

WHaHaHa Hoezo jmmr? Geil je erop? of...  Ben je er zelf een?  ;D



;) no offence (I hope) ;)
Nothing personal

 

Zenzero (10/25/07 om 21:18:33):

Voor de Miss_Universe is het nog even Mijnheer de Rooie (tot we elkaar wat beter kennen)

En ja ik ben goed.
Maar er zijn beter-er-en-en die ook goed zijn.

 

Universal_King (10/25/07 om 21:20:29):

Tis UniversalKing
Ben koning van de spirits hier.
En ze noemen me koning van het universum, aangenaam  :D

 

Zenzero (10/25/07 om 21:20:52):

Hij geilt op masturberen en viooltjes violistes en alles wat 'n hartslag heeft en snaren, en kan blazen

 

Universal_King (10/25/07 om 21:21:32):

dat kan...  :-X is t een violiste dan?  :P waar??

sexloos  ;D

 

Zenzero (10/25/07 om 21:23:52):

Laten we de King of Spirits niet meer vernoemen hier (of je moet al je zuurverdiende centjes aan brol willen uitgeven, dat kan, maar dan kun je toch gewoon netjes blijven hè)

 

Universal_King (10/25/07 om 21:25:40):

Hé Tegen wie heb je t? Tegen jezelf?
Wie moet er netjes blijven?
Wat is brol?
Teveel vragen hmpff

 

Zenzero (10/25/07 om 21:28:16):

Voilà wat jij wil

 

Zenzero (10/25/07 om 21:29:22):

Kom kom, je bent toch niet dom hè, denk!

 

Universal_King (10/25/07 om 21:30:35):

Pardom?
Wie komt dr aanzetten met "brol"  ???

btw leeft de rest ook nog?

 

Forum Admin (10/25/07 om 21:39:29):

Fuck...

 

Forum Admin (11/21/07 om 00:09:27):

Het slot is van deze thread af, voor wie nog wat toe te voegen mocht hebben aan dit boeiende onderwerp.

 

Zenzero (11/21/07 om 14:30:34):

Hoi (x3) en jipieeee!

 

Helfrich (11/21/07 om 14:56:08):

Ik zou me kunnen voorstellen dat een nieuw geregistreerde gebruiker als Lexitor iets op te merken heeft over bepaalde uitlatingen in deze thread...

 

Z.v.E (11/21/07 om 16:20:50):

Universal_King schreef:

Merry Meet

Op Bal Du Masque en NoStalgia word aan zwarte magie gedaan door astrale magiers onder invloed van Medusa.
K ben naar de feesten geweest.


Ik zie dat dit weekend er weer zo'n feestje is...





Kleurrijk stelletje.

 

Universal_King (11/21/07 om 16:33:02):

Lieverd.. waar ben je nu mee bezig?
Mag ik geen lol hebben ? :)

Btw die paar zwarte magie- mensen die t daar tijdens BDm/Nost. voor anderen verzieken  zijn niets anders dan een hoopje zielige poep die het feest bederven.

It's lowlife scum!




 

Universal_King (11/21/07 om 16:49:53):

Maar dat komt door de dingen die ze doen...
..Dat kunnen ze veranderen..
ik ben zelf ook zo geweest...
Ze hebben gewoon wat liefde nodig   ;)

harm none, do as ye will

 

Helfrich (11/21/07 om 17:25:06):

Wat is dat toch steeds met die liefde tegenwoordig? Waar is de snoeiharde seks gebleven?

 

Zenzero (11/22/07 om 00:12:03):

Zoekgeraakt tussen alles wat er in eerste instantie niets mee van doen had.

Wat is er mis met snoeiharde liefde?!

 

Helfrich (12/01/07 om 13:20:24):

...



Verhip, dit lijkt wel wat op absint:

 

Universal_King (12/01/07 om 13:35:41):

Heejjj die bovenste heb k gezien  ;D

... Helfrich je bent gedist door die rooie...  :P :P :P

 

Helfrich (12/01/07 om 19:38:12):

O.

 

Algemene absintdiscussie